Veckoslut

2008-11-16 @ 18:45:28

Hela veckan har jag skrivit om hur människan förändras, vilka val man har i livet och hur detta kan påverka andra. Allt kommer till slut till det tips som jag gav för en vecka sedan, att ständigt försöka vara en bra förebild.

   Jag har skrivit om mina förebilder och hur de har hjälpt mig att välja mitt liv. Men det viktigaste är att inte vara sin förebild, utan andras förebild. Man ska alltså inte precis vara som sina egna förebilder, eftersom då är man inte sig själv, man ska bara påverkas utav dem, så man kan vara andras förebilder.


"Ta vara på livet - du har förhoppningsvis bara ett." (buddhistiskt ordspråk)  



Nu är det ordning i mitt liv.


Ikväll blir det chokladbollar, igen. Sen blir det AA och parlamentet. Imorgon är det måndag, men har inte något speciellt inställ, men på tisdag blir det möte med UDK. Hoppas ni mår bra, för det gör jag.  


Ser fram mot nästa vecka, haha.


// Helge


Kommentarer
Postat av: axelina

är allt bra med dig helge? vi måste höras på telefonen oftare! saknar dig, puss

2008-11-16 @ 19:16:48
Postat av: Christine

Määäh, Helge, var bara tvungen att lägga några smååå kommetnarer:

1. Du har grymt snyggt rum xD

2. kul att du klippte dig, vill seeeee :P

3. HAr vi någon tyskaläxa ?????? oO

2008-11-16 @ 20:52:42
Postat av: helge

1. tack så mycket :)

2. det blev inget bra haha :D

3. nee jag tror inte det :d

2008-11-16 @ 22:09:05
URL: http://abetterlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0