Trycka ned andra för att känna sig bra....

2008-11-17 @ 23:00:40

Att trycka ned människor i sin omgivning för att själv bekräfta att man är bra, är väldigt konstigt och rent ut sagt idiotiskt. Det gör att de man umgås med känner sig dumma och korkade. Jag själv har aldrig förstått mig på uttrycket, "om du ska kunna älska andra måste du älska dig själv" . Man behöver inte ta för att ge. Du ger dig t.ex. inte en present när du ger bort en present. Jag tror inte att man behöver älska sig själv bara kunna acceptera sig själv för den man är. Jag kan acceptera mig själv och jag ser inte mig själv som att jag måste vara bäst på allt, jag tävlar bara med mig själv. Jag är heller inte mot att berömma sig själv, detta behövs kanske ibland men samtidigt trycka ned andra för att de enligt sig själv inte lyckas. Vad tycker ni om självsäkerhet, alltså inte självkänsla?  




Efter jag kom hem ifrån anki där jag hade ätit mackor, åt jag mat hemma, det var verkligen jätte gott. När jag hade laddat upp förra inlägget, ringde Elli och bad mig att komma hem till henne eftersom hon hade gjort alldelse för mycket mat så åkte jag hem till hennne och åt, När jag sen skulle åka hem igen hade min cykel frostat sönder så att jag kunde inte åka hem, men min kära syster kom och hämtade mig ändå.

// Helge

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi tkr inte jag! hur läget med dig då?

2008-11-18 @ 17:03:04
URL: http://pernillaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0