Ny blogg, Nytt namn, Nytt liv och gamla vänner

2008-11-07 @ 23:33:37

Jag skaffade som sagt en blogg förra veckan, men jag glömde bort att bekräfta den och sen gick det inte att logga in på den. Nu flyttade jag "verksamheten" hit istället. Eftersom jag inte har bloggat på en vecka tänkte jag snabbt dra igenom vad som har hänt under veckan som har varit:

Måndag: Jag hade tänkt göra klart engelskan, men sedan ringde Malin ifrån Stockholm och kvällen gick åt att prata med henne. Det var väldigt roligt eftersom hon är en sådan positiv människa, man skulle kunna säga att det är min inspirationskälla.


Tisdag:
Jag lade all den tid som gick åt att plugga, sedan försökte jag fixa med blogg(arna)en. Jag blev klar med Engelskan. Sedan blev det valvaka, så jag somnade omkring 03:00. Mamma sålde huset idag också.


Onsdag:
lugn dag i skolan, jag var väldigt trött eftersom nattsömnen inte hade varit så bra. Jag gick till Willy:s för att köpa godis till svenska nationella prov på torsdagen, utanför mötte jag PontuZ. Det blev lite småprat, det var väldigt länge sen vi pratade. Precis när jag gick in, såg jag en kvinna slänga ett kvitto marken. Jag gick fram och plockade upp det och gav det till henne.

    - Du tappa det här.

    - Äsch, ja vill inte ha den, sade kvinnan

Jag gick tydligt fram med kvittot och slängde den i soptunnan som var precis bakom henne. Jag vet om att hon slängde den på marken för att hon inte orka slänga den i soptunnan.



Torsdag
: Nationella i tre timmar, det gick så där. Jag fick med allt ifrån Obama- Blondinbella- Min mamma och mig själv, temat var stress. Började lite smått att packa inför flytten. Jag pratade också med Lisa, som gick i min klass förr. Det var väldigt kul, eftersom jag inte har pratat med henne på väldigt länge.


Fredag:
En bra avslutningsdag på en bra vecka. Man ska vara nöjd över det man har, och om man inte är det, gör någonting åt det. Kvällen blev av att dricka glögg och kolla på film med mor min. Jag kände att vi två behövde lite lugn och ro.



Jag har en ny blogg, jag ska byta namn till Helge Claar, istället för Helge Johansson. Nytt liv är vad hela bloggen handlar om. Den här veckan har jag också stött på ovanlig mycket gamla kompisar, som hjälper mig att inse hur jag mycket jag själv har förändrads. Har ni kommit fram till något nytt inom/om dig själv?



Minns ni veckans förra tips? Tiokronorsreglen Att om man tappar under tio kronor på marken, ska man låta dem ligga där för att någon annan ska hitta dem och bli glad. Är det någon som vågar erkänna att han/hon har följt det? J   


Veckans tips: Ständigt försöka vara en bra förebild. Alltså som jag exempelvis plockade upp kvittot, jag betedde mig inte illa men jag vet att kvinnan fick en dålig känsla. Jag visar att jag är en bra förebild, för att jag bryr mig om naturen. Men när ni ska försöka vara en god förebild, behöver det inte handla om att värna om naturen, det kan vara var och om vad som helst, på jobbet, bussen, i skolan, på Focus. Förebilden     


                                                                                                      

Om ni inte läste min första blogginlägg, läs de här: A better day


// Helge 


Kommentarer
Postat av: anna

Kvittogrejjen var tummen upp! :D

2008-11-08 @ 00:05:02
URL: http://annagranstrom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

snälla vännen sköt bloggen nu! det är jätte kul att läsa. skriv lösenordet på magen så du inte tappar bort det ^^

2008-11-08 @ 03:41:45
Postat av: Castlehoe

oops slottet skrev kommentaren ovan förresten :) ha en fin dag (L)

2008-11-08 @ 03:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0