God Morgon

2008-11-08 @ 11:29:23

Jag vakande för ungefär en timme sen, mina morgon rutiner har jag kämpat länge med. Jag tror att det är morgonen som formar dagen, och därför måste den första timmen vara bra. 

Första brukar jag ligga och dra mig lite, Snozzzza. Sen tänder jag lampan försiktigt, eftersom jag har dimmer blir det bara lite ljus. Då leter jag fram min ipod, och sätter på låten " Dreamer " eller " i'm yours ". Dessa två låtar är underbara och man blir verkligen glad av de. När jag lyssnat lite börjar jag sakta öka ljuset  i lampan. Det gör att man inte få det där blänndande ljuset rakt i ögonen. Efter jag har satt på lampan helt, kliver jag upp och tar på mig kläderna.


(jag önskade att jag hade en philips wake up light) 
 
Just den här morgonen blev det lite panik, eftersom de som ska köpa vårt hus bestämde sig för attt komma och kolla. Mamma och jag som båda är lite av pedanter fick så klart panik och började städa. Det såg ut som skit eftersom vi precis håller på att flytta. Vi blev i alla fall klara med huset innan de kom, och nu är de här. Jag bör nog gå och se vilka det är, haha

Har du några tips om hur du vaknar så att du blir glad?

// Helge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0